Overzicht achtergrond artikelen ‘Zorgmarketing. Een bedrijfskundige benadering’
Hieronder het overzicht van de achtergrondartikelen zoals in het boek ‘Zorgmarketing. Een bedrijfskundige benadering’ worden genoemd. Uiteraard zijn de verschillende artikelen via de links in het boek te benaderen, maar ook via onderstaand overzicht.
Het cijfer vooraan correspondeert met de pagina in het boek waar de link staat.
- 14 Wat is marketing?
- 16 Wat is een dienst?
- 21 Hierom is zorg een gewoon bedrijfskundig te bekijken branche
- 23 Kritiek op marketing
- 28 De MVPDS
- 28 De MVPDS in beeld
- 32 Gevolgen van de Generieke Strategieën van Porter voor de organisatie
- 32A Generieke Strategieën van Porter voor de Health care
- 33 Eduard Bomhoff – analyse over de besturing van de zorg op macro niveau
- 34 Voors en tegens van de klassieke marketingbenaderingen
- 42 Up-sell en Cross sell
- 47 Marketing als gevolg van Management by Objectives
- 57 Trends in de Industriële marketing
- 63 De drie lagen van de externe analyse
- 73 Prijs als voorspeller van kwaliteit
- 79 De digitale zorgplaats
- 83 Kleurenpsychologie
- 105 Stappenplan voor de Aanbodmodule
- 115 Het na-ijl effect van verwachtingen
- 127 Stap voor stap naar een Klant Interactie Model
- 127A Koppeling KIM en het PSQ-model
- 131 Wachttijd management: Walibi als voorbeeld-case
- 133 Multichannel benadering
Daarnaast zijn er inmiddels nieuwe artikelen verschenen die bij het boek ‘Zorgmarketing. Een bedrijfskundige benadering horen’:
De marketing gereedschapskoffer
Hier beschrijft Marischka onderwerpen die niet direct over Zorgmarketing gaan, maar die wel tot de gereedschapskoffer van een marketeer behoren.
Bedrijfskundige benchmarks:
Examens
No comments yet.