Zorgmarketing

Achtergrondartikelen

Op deze pagina zijn alle achtergrondartikelen bij het eBook+ ‘Zorgmarketing. Een bedrijfskundige benadering’ van Marischka Setz. Daarnaast schrijft Marischka ook steeds updates en extra achtergronden over marketing en de bedrijfskundige benadering van de zorg. Als je als eerste op de hoogte wilt blijven van deze nieuwe achtergrondartikelen, schrijf je dan hiernaast in.

Achtergrondartikelen die in het eBook+ vermeld staan:

Pagina       Titel

14               Wat is marketing?
16               Wat is een dienst?
21               Hierom is zorg een gewoon bedrijfskundig te bekijken branche
23               Kritiek op marketing
28               De MVPDS
28               De MVPDS in beeld
32               Gevolgen van de Generieke Strategieën van Porter voor de organisatie
32               Generieke Strategieën van Porter voor de Health care
33               Eduard Bomhof – analyse over de besturing van de zorg op macro niveau
34                Voors en tegens van de klassieke marketingbenaderingen
42               Up-sell en Cross-sell
47                Marketing als gevolg van Management by Objectives
57               Trends in de Industriële marketing
63               De drie lagen van de externe analyse
73               Prijs van voorspeller van kwaliteit
79               De digitale zorgplaats
83               Kleurenpsychologie
85               De Golden Circles van Simon Sinek – video
105             Stappenplan voor de Aanbodmodule
105             De Aanbodmodule – video
113             Het PQS-model in video
115              Het na-ijl effect van verwachtingen
124            Het Klant Interactie Model – video
127             Stap voor stap naar een Klant Interactie Model
127              Koppeling KIM en het PSQ-model
131              Wachttijd management: Walibi als voorbeeld-case
133              Multichannel benadering

Marketing – de vormgever van organisatieontwikkeling en groei

Marketing is vaak de discipline die de opdracht krijgt de wens om de organisatie te ontwikkelen – via het ontwikkelen van nieuwe producten en markten – en groei te realiseren vorm te geven. De volgende achtergrond artikelen gaan hierover:

Van benchmark naar organisatieontwikkeling
Strategieën voor groei

De marketing gereedschapskoffer

Hier beschrijft Marischka onderwerpen die het vakgebied marketing raken, die een verdieping kunnen geven op de besproken instrumenten van de marketingmix.

Prijs:

Promotie:

Personeel:

Bedrijfskundige benchmarks

Een goede manier om te kijken wat er mogelijk is en daar als organisatie van te leren is benchmarking. In de volgende achtergrondartikelen beschrijft Marischka zorgorganisaties die als voorbeeld kunnen dienen:

HartKliniek Nederland

Toetsen en examens

Het eBook+ ‘Zorgmarketing. Een bedrijfskundige benadering’ wordt ook voor een aantal opleidingen genoemd. De toetsen en examens die daarvoor worden gebruikt staan hieronder weergegeven.

Healthcare Bedrijfskunde – basis MBA (examenversie 2014/15)

Ik wil nog graag….

Mocht je vragen hebben, zaken in de tekst missen of bepaalde onderwerpen in een achtergrondartikel behandeld willen zien… Dan kun je hieronder jouw suggestie kwijt.

Ik zou willen weten - Zorgmarketing

Nieuwsbrief

Als eerste op de hoogte blijven van nieuwe informatie en artikelen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

Schrijf je nu in!