Zorgmarketing
Achtergrondartikelen
Op deze pagina zijn alle achtergrondartikelen bij het eBook+ ‘Zorgmarketing. Een bedrijfskundige benadering’ van Marischka Setz. Daarnaast schrijft Marischka ook steeds updates en extra achtergronden over marketing en de bedrijfskundige benadering van de zorg. Als je als eerste op de hoogte wilt blijven van deze nieuwe achtergrondartikelen, schrijf je dan hiernaast in.
Achtergrondartikelen die in het eBook+ vermeld staan:
Pagina Titel
14 Wat is marketing?
16 Wat is een dienst?
21 Hierom is zorg een gewoon bedrijfskundig te bekijken branche
23 Kritiek op marketing
28 De MVPDS
28 De MVPDS in beeld
32 Gevolgen van de Generieke Strategieën van Porter voor de organisatie
32 Generieke Strategieën van Porter voor de Health care
33 Eduard Bomhof – analyse over de besturing van de zorg op macro niveau
34 Voors en tegens van de klassieke marketingbenaderingen
42 Up-sell en Cross-sell
47 Marketing als gevolg van Management by Objectives
57 Trends in de Industriële marketing
63 De drie lagen van de externe analyse
73 Prijs van voorspeller van kwaliteit
79 De digitale zorgplaats
83 Kleurenpsychologie
85 De Golden Circles van Simon Sinek – video
105 Stappenplan voor de Aanbodmodule
105 De Aanbodmodule – video
113 Het PQS-model in video
115 Het na-ijl effect van verwachtingen
124 Het Klant Interactie Model – video
127 Stap voor stap naar een Klant Interactie Model
127 Koppeling KIM en het PSQ-model
131 Wachttijd management: Walibi als voorbeeld-case
133 Multichannel benadering
Marketing – de vormgever van organisatieontwikkeling en groei
Marketing is vaak de discipline die de opdracht krijgt de wens om de organisatie te ontwikkelen – via het ontwikkelen van nieuwe producten en markten – en groei te realiseren vorm te geven. De volgende achtergrond artikelen gaan hierover:
Van benchmark naar organisatieontwikkeling
Strategieën voor groei
De marketing gereedschapskoffer
Hier beschrijft Marischka onderwerpen die het vakgebied marketing raken, die een verdieping kunnen geven op de besproken instrumenten van de marketingmix.
Prijs:
Promotie:
Personeel:
Bedrijfskundige benchmarks
Een goede manier om te kijken wat er mogelijk is en daar als organisatie van te leren is benchmarking. In de volgende achtergrondartikelen beschrijft Marischka zorgorganisaties die als voorbeeld kunnen dienen:
Toetsen en examens
Het eBook+ ‘Zorgmarketing. Een bedrijfskundige benadering’ wordt ook voor een aantal opleidingen genoemd. De toetsen en examens die daarvoor worden gebruikt staan hieronder weergegeven.
Healthcare Bedrijfskunde – basis MBA (examenversie 2014/15)
Ik wil nog graag….
Mocht je vragen hebben, zaken in de tekst missen of bepaalde onderwerpen in een achtergrondartikel behandeld willen zien… Dan kun je hieronder jouw suggestie kwijt.